Zalety check listy, czyli efektywne zarządzanie własnym biznesem

Nikt nie potrafi przewidzieć problemów podczas opracowywania własnego pomysłu na biznes. Narzędziem szczegółowo określającym kto z kim ma rozmawiać oraz o jakim szczegółowym aspekcie projektu powinna być lista kontrolna. Przedstawia ona informacje, kto musi przedstawić innym określone informacje, zanim będzie można przystąpić do realizacji kolejnych etapów przedsięwzięcia. Mimo, że wielu właścicieli biznesów ma świadomość o skuteczności listy kontrolnej, nie stosuje ich, ponieważ wymagają one samodyscypliny. Wiele osób uważa, że lista kontrolna krępuje ich i zabiera ich czas. Przestrzeganie listy kontrolnej kojarzy się z brakiem elastyczności oraz bezrefleksyjnością. Jednak zastosowanie dobrze przygotowanej listy kontrolnej pozwala nie zaprzątać sobie głowy prostymi i powtarzającymi się procedurami. Dzięki nim można skoncentrować się na trudniejszych sprawach wymagających kreatywnego myślenia. Przydatność list kontrolnych polega na pomocy w unikaniu niepowodzeń w sytuacjach łączących w sobie prostotę i skomplikowaną złożoność. Wbrew pozorom lista kontrolna przyczynia się do lepszego zarządzania czasem. Pozwala lepiej zapanować nad własnym przedsięwzięciem. Wypracowane procedury często pozwalają skupiać się na rzeczach najważniejszych. Jednocześnie nie oznaczają ignorowania złożoności.

One Response to “Zalety check listy, czyli efektywne zarządzanie własnym biznesem”

  1. Chery Says:

    Aby dobrze zarządzać jakimkolwiek przedsięwzięciem należy najpierw dobrze zaplanować czynności, zajęcia sporządzając listę. Sukces tkwi w dobrym zaplanowaniu przedsięwzięcia.

Leave a Reply

This entry was posted on Sunday, June 5th, 2016 at 16:03 and is filed under biznes, książki, zarządzanie czasem. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.