Zalety check listy, czyli efektywne zarządzanie własnym biznesem
Nikt nie potrafi przewidzieć problemów podczas opracowywania własnego pomysłu na biznes. Narzędziem szczegółowo określającym kto z kim ma rozmawiać oraz o jakim szczegółowym aspekcie projektu powinna być lista kontrolna. Przedstawia ona informacje, kto musi przedstawić innym określone informacje, zanim będzie można przystąpić do realizacji kolejnych etapów przedsięwzięcia. Mimo, że wielu właścicieli biznesów ma świadomość o skuteczności listy kontrolnej, nie stosuje ich, ponieważ wymagają one samodyscypliny. Wiele osób uważa, że lista kontrolna krępuje ich i zabiera ich czas. Przestrzeganie listy kontrolnej kojarzy się z brakiem elastyczności oraz bezrefleksyjnością. Jednak zastosowanie dobrze przygotowanej listy kontrolnej pozwala nie zaprzątać sobie głowy prostymi i powtarzającymi się procedurami. Dzięki nim można skoncentrować się na trudniejszych sprawach wymagających kreatywnego myślenia. Przydatność list kontrolnych polega na pomocy w unikaniu niepowodzeń w sytuacjach łączących w sobie prostotę i skomplikowaną złożoność. Wbrew pozorom lista kontrolna przyczynia się do lepszego zarządzania czasem. Pozwala lepiej zapanować nad własnym przedsięwzięciem. Wypracowane procedury często pozwalają skupiać się na rzeczach najważniejszych. Jednocześnie nie oznaczają ignorowania złożoności.
November 10th, 2012 at 20:20
Aby dobrze zarządzać jakimkolwiek przedsięwzięciem należy najpierw dobrze zaplanować czynności, zajęcia sporządzając listę. Sukces tkwi w dobrym zaplanowaniu przedsięwzięcia.