Posiadanie strony internetowej to za mało – dlaczego automatyzacja biznesu jest tak ważna?


Większość przedsiębiorców nie zaczyna od automatyzacji biznesu jako celu. To sprawia, że padają ofiarą dezintegracji. Z czasem kiedy firma się rozwija zaczyna jednocześnie popadać w coraz większy chaos. Jest coraz większa liczba obowiązków, gwałtownie przyrasta liczba dokumentów.

Przypomina to pewną historię pochodzącą z książek R. Kiyosakiego z serii „Bogaty Ojciec, Biedny Ojciec” o dwóch ludziach którzy wygrali przetarg na dostarczanie wody do pewnej wioski. Pierwszy usługodawca zaczął dostarczać wodę za pomocą wiader. Z kolei drugi z usługodawców który podpisał kontrakt zamiast kupować wiadra zaczął pracować nad zautomatyzowaniem swojego biznesu. Zaczął tworzyć biznes plan i zbudował system dostarczania wody za pomocą rurociągu. Dzięki temu mógł dostarczać wodę cały czas przy niższej cenie niż usługodawca który dostarczał wodę osobiście wiadrami.

Od początku działania firmy należy myśleć o automatyzacji systemów takich jak komunikacja z klientem, obsługa zamówień, płatności itd. Takim systemem pozwalającym w dużym stopniu zautomatyzować komunikację z klientem jest wielokrotny autoresponder. Duża część transakcji nie dochodzi do skutku z powodu utraty kontaktu z klientem. Wielu właścicieli witryn popełnia błąd próbując sprzedać swój produkt internautom za pierwszym razem kiedy internauci odwiedzą ich stronę. Potencjalny klient mający możliwość wyboru sprzedawcy potrzebuje przeważnie od 5-7 kontaktów ze sprzedawcą zanim zdecyduje się kupić właśnie u niego. Musisz zbudować relację z przyszłym klientem.
Dzięki wielokrotnemu autoresponderowi jesteś w stanie automatycznie (i co bardzo ważne zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych) rozbudowywać bazę osób potencjalnie zainteresowanych Twoim produktem. Często ludzie lubią kupować od osób które znają. Wyobraź sobie że dzwoni do Ciebie obca osoba próbująca sprzedać Ci produkt ubezpieczeniowy lub bankowy. Do mnie bardzo dużo takich osób dzwoni. Jaka jest Twoja reakcja? Prawdopodobnie starasz się jak najszybciej zakończyć rozmowę. Nie znasz tej osoby dlaczego miałbyś właśnie od niej kupować. W dodatku możesz w danej chwili nie potrzebować jej produktu. Masz ważniejsze sprawy do załatwienia w danym momencie kupno produktu może poczekać. Piszę o tym ponieważ chcę Ci pokazać jak ważne posiadanie systemu mailingowego, którego celem jest nawiązanie oraz utrzymanie kontaktu z Twoimi klientami oraz osobami które w przyszłości mogą zostać Twoimi klientami.

Dlaczego właśnie e-mail marketing

Autoresponder który jest narzędziem e-mail marketingu pozwala na tworzenie interaktywnych połączeń z klientami i pielęgnuje długotrwałe relacje. Email marketing jest działaniem długookresowym. Dodatkowo rezultaty kampanii email marketingowej są mierzalne. Poprzez możliwość oszacowania skuteczności kampanii, podczas gdy w toku, marketingu może szybko dostosować strategii zwiększania odsetka odpowiedzi. Email Napędza Ruch na witrynie internetowej. Jest skutecznym sposobem prowadzenia ludzi do witryny sieci Web. Linki osadzone w wiadomości email pozwalają na kierowanie klientów do Twojej witryny. Wiadomości wysyłane są do ludzi, którzy zainteresowani są danym tematem i z tego powodu zapisali się na wybraną listę emailingową.

Autoresponder pozwala dostarczyć wiadomość do ludzi o określonych zainteresowaniach, którzy nie lubią szukać informacji na stronach internetowych. Co jest bardzo ważne „zatrudnienie” autorespondera zaoszczędzi Twój czas. Pozwala na automatyzację procesu komunikacji klientami. Nie adresujesz kopert, nie przyklejasz znaczków na kopertach, nie wkładasz wiadomości do kopert jak w przypadku rozsyłania wiadomości tradycyjną pocztą. Następną cechą jest łatwość jego wdrożenia i wymaga ograniczonych zasobów. Może być realizowany przy minimalnym oprogramowaniu, sprzęcie, personelu i środkach finansowych.

Autoresponder dostarcza bezpośredniego dochodów osobom które go wdrożą, poprzez możliwość automatycznego kierowania ofert własnych produktów i usług, prenumeraty, sprzedaży reklam oraz opłat za skierowanie w ramach programów partnerskich. Dostarcza pośrednio dochodów dzięki budowaniu relacji partnerskich z klientem, ułatwiając prowadzenie działań marketingowych, zwiększa świadomości marki, poprawia obsługę klientów i zwiększenia wartości zakupu.

Zobacz pozycję: Błyskawiczny e-mail marketing

Leave a Reply

This entry was posted on Tuesday, May 24th, 2016 at 04:01 and is filed under biznes, e-mail marketing, Kiyosaki, marketing, strona firmowa. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.