O skutecznej reklamie
Dobrze dobrany nośnik reklamy obrazuje istotę produktu. W myśl zasady, że jeden obraz jest warty więcej niż tysiąc słów. Byłem świadkiem interesującej reklamy zewnętrznej wykonanej zgodnie z pierwszą podstawową zasadą tworzenia reklam (AIDA). Osoba przygotowująca reklamę w doskonale wykorzystała sposób na zwrócenie uwagi potencjalnych klientów. Przejeżdżając kilkoma trasami wjazdowymi do Lublina w krótkim czasie byłem świadkiem nietypowego nośnika reklamowego. W niedużym odstępie czasu widziałem ustawione w kilku miejscach czerwone samochody reklamujące akcesoria do przewożenia rowerów oraz nart. Jeden z samochodów miał na tylnej klapie zamocowany bagażnik do przewożenia rowerów. Natomiast inny z samochodów umieszczony w innej części miasta posiadał zamocowany box do przewożenia nart i innych akcesoriów narciarskich.
ładnych parę lat temu interesujący pomysł wykorzystania nietypowego nośnika reklamy towarzyszył wprowadzeniu nowego modelu samochodu MINI. Przygotowujący reklamę w maksymalny sposób zagęścili w sposób niewerbalny informacje dotyczące istoty reklamowanego produktu. Podczas prezentacji samochodu na targach we Frankfurcie na otwartym powietrzu ustawiono olbrzymią klatkę w której znajdował się reklamowany samochód. Powyżej umieszczono napis: „Proszę nie karmić ani nie dotykać”. Firma zwracając uwagę odwiedzających w czytelny sposób podkreśliła jego walory użytkowe. Zaakcentowany został jego ekstrawagancki i drapieżny charakter. Jaskrawe kolory oraz mieszanki kolorów w zaprezentowanych modelach na przykład biały z czarnym lub biały z czerwonym wyróżniały podkreślały ich sportowy charakter.