Kto nie powinien promować się za pomocą ulotek, czyli o planowaniu wydatków na reklamę

Do tej pory byłem przeciwnikiem promocji przy wykorzystaniu ulotek reklamowych. Uważałem, że inwestycja w tą formę reklamy jest stratą pieniędzy dla zlecającego. Mnóstwo osób wyrzuca ulotki do pobliskiego kosza. Wiele bierze ulotki, ponieważ chce pomóc w zarobku osobom, które je roznoszą lub rozdają. Często widzę osoby rozdające ulotki z ofertami usług edukacyjnych. Bardzo często są to oferty szkół policealnych. Często kolporterzy rozdają tego rodzaju ulotki wszystkim przechodzącym. Jest to marnowanie pieniędzy przez osoby które zlecają ich druk i kolportaż.

Reklama w ulotkach może być jednak trafiona pod warunkiem, że dotyczy dóbr lub usług powszechnie nabywanych. Przykładem są oferty usług gastronomicznych. Nie każdy stołuje się poza domem, ale jeść musi każdy. Jeżeli trafi się ulotka z jasnym przekazem podkreślającym unikatowość oferty firmy świadczącej usługi gastronomiczne to ja staram się brać takie ulotki. Potem nie muszę się zastanawiać gdzie zamówić np. pizzę lub inny posiłek. Mam większy wybór ofert różnych lokali oferujących posiłki. Oferta nie musi być obszerna, ale musi być dobrze wyeksponowana. Np. pyszny zestaw obiadowy od 9,90 zł, lub jeszcze lepiej dwudaniowy zestaw obiadowy (i tutaj podana cena). Wystarczy wymienić kilka najczęściej kupowanych zestawów promocyjnych.

Każdy potrzebuje zjeść. Natomiast nie każdy szuka oferty szkoły policealnej lub kursu językowego. Zlecającemu reklamę trudno kontrolować czy kolporterzy wręczają ulotki rzeczywiście osobom które mogą być potencjalnie zainteresowane daną ofertą edukacyjną. Wreszcie sami kolporterzy nawet gdyby chcieli wręczać ulotki reklamowe głównie osobom zainteresowanym ofertami edukacyjnymi nie są w stanie odróżnić zainteresowanych od niezainteresowanych. Inaczej wygląda sytuacja w przypadku dystrybucji ulotek reklamujących lokale oferujące posiłki.

Kiedy jeszcze warto rozważyć korzystanie z ulotek. Wtedy gdy nie można dotrzeć do naszych potencjalnych klientów drogą internetową. Przykładem mogą być artykuły kierowane do osób starszych. Według danych CBOS, w 2015 roku odsetek osób korzystających z internetu w grupie wiekowej 65+ wynosił 15%.

Comments are closed.

This entry was posted on Thursday, June 2nd, 2016 at 04:41 and is filed under reklama. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. Both comments and pings are currently closed.