Kiedy klient dokona zakupu w Twojej firmie?
Wyobraź sobie, że jesteś osobą odpowiedzialną za dokonywanie zakupów w firmie. Odwiedziło Cię dwóch przedstawicieli handlowych oferujących takie same produkty.
Przedstawili takie same oferty cenowe. Z którym z nich podejmiesz współpracę?
W takiej sytuacji najprawdopodobniej z osobą którą polubisz?
Z kolei kiedy Tobie zależy na pozytywnym załatwieniu jakiejś sprawy musisz dać się polubić rozmówcy. Od czego to zależy?
Ludzie lubią żeby o nich pamiętać a nie ich ignorować. Kiedyś otrzymałem pocztówkę ze stacji diagnostycznej w której dokonywałem przeglądu rejestracyjnego samochodu. Serwis przysłał pozdrowienia oraz przypomnienie o zbliżającym się okresie obowiązkowego przeglądu rejestracyjnego. Jest to bardzo sprytne zagranie marketingowe. Wiele osób najprawdopodobniej zapomniałoby o zbliżającym się terminie. Ja osobiście byłem wdzięczny, że przypomniano mi o tej ważnej rzeczy. Mimo, że przeglądy wykonywałem w różnych stacjach pomyślałem, że skoro ktoś zadał sobie jakikolwiek wysiłek aby mi o tym przypomnieć podaję w zamian do nich dając im zarobek. Jest to bardzo prosta i skuteczna technika jednocześnie bardzo rzadko wykorzystywana.
October 7th, 2012 at 14:23
Ciekawy sposób utrzymania klientów. Jest to jedna z metod marketingu partyzanckiego. Niewiele kosztuje i sprawdza się.