Jaka cecha łączy ludzi sukcesu?

Jedną z cech ludzi sukcesu jest to, że opanowali do perfekcji zarządzanie czasem. Efektywnie zarządzają własnym czasem. Posiadają umiejętność doboru odpowiednich osób do odpowiednich zadań. Nie boją się delegowania zadań. Robert Kiyosaki autor książki „Przepowiednia Bogatego Ojca” napisał takie mądre zdanie: „Czas jest jednym z najcenniejszych Twoich aktywów”

W odpowiednim zarządzaniu czasem pomocna jest macierz pilności i ważności zadań. Macierz pozwala ustalić priorytety. Macierz posiada dwa wymiary. Pierwszy z nich to wymiar ważności, który określa czy dane zadanie ma strategiczne znaczenie dla naszego przyszłego funkcjonowania związanego z naszym samorozwojem, lub z przyszłością naszej firmy. Decyzje nie mające strategicznego znaczenia powinno się zlecać podwładnym. Z kolei drugi wymiar który dotyczy pilności określa jak szybko musi być wykonane dane zadanie. Opisałem ją w moim ebooku Efektywne zarządzanie czasem.

Tutaj możesz pobrać ebooka Efektywne zarządzanie czasem.

Aby osiągnąć sukces oprócz szczęścia i ciężkiej pracy potrzebny jest jeszcze jeden czynnik. Czynnikiem warunkującym sukces jest liczba niekomfortowych rozmów, które będziemy musieli przeprowadzić w ciągu naszego życia. Brak komfortu może być związany z uciążliwością, monotonią rozmów, ale częściej wynika z poczucia zakłopotania, wstydu towarzyszącemu rozmowie handlowej, rozmowie o pracę itd. Trzeba wyjść ze swojej strefy komfortu. Robert Kiyosaki autor bestsellera „Bogaty Ojciec, Biedny Ojciec” napisał, że chcąc odnieść sukces w biznesie trzeba nauczyć się sprzedawać. Wiele osób powtarza, że nie chce sprzedawać. Chcą prowadzić biznes. Do sprzedaży zatrudnią odpowiednie osoby. Robert Kiyosaki twierdzi, że jeżeli ktoś powtarza zdanie „Nie umiem sprzedawać” to tak naprawdę próbuje sprzedać swojemu rozmówcy opinie, „nie umiem sprzedawać”. Jeżeli nie chcesz sprzedawać to jak przekonasz wspólników, bank inwestorów czy też innych kontrahentów aby chcieli u Ciebie kupować. Sprzedaż nie ogranicza się wyłącznie do oferowania towarów lub usług. Sprzedawać będziesz musiał także własne racje. Jak przekonasz najlepszych sprzedawców aby chcieli dla Ciebie pracować.

 

Leave a Reply

This entry was posted on Tuesday, June 7th, 2016 at 03:56 and is filed under Kiyosaki, książki, zarządzanie czasem. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.