Jak zyskać przewagę konkurencyjną, czyli co mnie spotkało ostatnio w Radomiu?

Zazwyczaj im większa speluna tym wyższe ceny i jednocześnie większe tłumy kłębią się w środku. Zanim skorzystam z lokalu w nowym miejscu szukam informacji w Internecie. Po co ryzykować. Robię co mogę,  aby zminimalizować ryzyko nieudanego zakupu.

Kiedy byłem ostatnio na wykładach w Radomiu trafiłem do Restauracji Olivio. Wybrałem ją dzięki opiniom pochodzącym z jednego z portali umożliwiającego dodawanie opinii o kawiarniach, restauracjach.  Lokal miał w portalu sporo wysokich not.

Moje pierwsze wrażenie po wejściu do lokalu to bardzo zadbany wystrój, spokój, żadnego zgiełku w środku, brak nastawianych szpargałów. Swoją drogą nie wiem co przyświeca niektórym restauratorom którzy zapełniają przestrzeń jakimiś gratami – a to jakieś przedmioty wyjęte z muzeum, a to jakieś kanistry na benzynę wiszące nad głową, wiszące fartuchy wyjęte z lamusa – tzw. instalacja. Celowo piszę tzw. instalacja, ponieważ to słowo jest często głupio używane w celu określenia impresji artystycznej. Denerwuje mnie to sformułowanie.

Wracając do spostrzeżeń z restauracji Olivio. Wnętrze było czyste pod względem formy i nie tylko formy. Jednym słowem bez zarzutu. Łazienka schludna,  armatura i glazura ok. Tak… tak łazienka dużo mówi o lokalu. Widząc paskudną łazienką,  aż boję się pomyśleć co się dzieje w kuchni.

Wracając do wizyty w restauracji Olivio, wszystko było ok., jedzenie bez zarzutu, ceny też bez zarzutu. Chciałem wyrazić uznanie personelowi lokalu. Nie zdążyłem ponieważ to co mnie spotkało bardzo mnie zdziwiło. Zostałem poproszony o wypełnienie krótkiego kwestionariusza. Składał się dosłownie z kilku pytań. Swoją drogą cała sztuka przygotować krótki kwestionariusz  dający jednocześnie treściwe odpowiedzi na nurtujące pytania. To się nazywa odpowiednie zarządzanie marketingowe – pytania, badania klientów prowadzone w celu uzyskania informacji zwrotnej. Dzięki temu wiedzą co klienci cenią, w czym mają się poprawić. W Polsce firmy usługowe naprawdę rzadko pytają klientów o opinie. Wyjątkiem są tutaj firmy prowadzące sprzedaż na odległość, czy też firmy z branży edukacyjnej. Dzięki temu więcej firm mogłyby zyskać przewagę konkurencyjną. Moje uznania dla Restauracji Olivio z Radomia. Usługodawcy uczcie się od  niej.

Zobacz mój poprzedni wpis dotyczący badań marketingowych.

Leave a Reply

This entry was posted on Thursday, June 9th, 2016 at 17:29 and is filed under badania rynku, biznes, firma, klient. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.