Jak zwiększyć sprzedaż towaru lub usługi cz. 2

Wprowadzając na rynek nowy produkt lub usługę zastanawiamy się czy oferta spotka się z zainteresowaniem odbiorców. Drugi odcinek podcastu pod tytułem jak zwiększyć sprzedaż towaru lub usługi. W tym odcinku rozmawiamy na temat testowania oferty.

Aby nie marnować pieniędzy na marketing trzeba cały czas testować ofertę a także badać kim tak naprawdę są nasi klienci. Musimy skłonić ich do dzielenia się z nami informacjami na swój temat. Konsumenci robią to coraz bardziej niechętnie. Doskonale zdają sobie z tego sprawę menedżerowie sieci franchisingowej Subway oferującej między innymi kanapki. Oferują swoim klientom darmowe ciasteczko w zamian za wypełnienie krótkiej ankiety konsumenckiej lub za sam fakt podania kodu pocztowego. Dzięki temu firma może prowadzić akcje marketingowe z ukierunkowaniem na określony obszar geograficzny.

Podczas zbierania danych za pomocą krótkiej ankiety zawierającej dosłownie kilka kluczowych pytań, warto poprosić w zgrabny sposób o email i/lub telefon. Można zaznaczyć, że właśnie planujemy pewne działania promocyjne lub wprowadzenie nowej oferty na rynek (oczywiście jeżeli faktycznie coś takiego planujemy). W ten sposób załatwiamy dwie sprawy jednocześnie: badamy rynek a jednocześnie zdobywamy kontakty do klientów potencjalnie zainteresowanych naszą ofertą.

Leave a Reply

This entry was posted on Tuesday, June 21st, 2016 at 04:23 and is filed under marketing. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.