Jak wykorzystać marketing wirusowy? – przykłady

Boost Juice Bars, międzynarodowa sieć sklepów specjalizujących się w sprzedaży zdrowych soków owocowych przeprowadziła w Australii promocję What is you name”. Promocja  polegała na tym, że  osoby które posiadały imiona wybrane losowo w danym dniu przez firmę, każdego dnia o tej samej porze mogły otrzymać darmowe drinki. Wylosowane imiona były ogłaszane w sklepach oraz na stronie internetowej firmy.

Ludzie o imionach które danego dnia zostały wylosowane mogły otrzymać w tym dniu napój owocowy w jednym z trzech rozmiarów (rozmiar dla dzieci, średni, lub zwykły). Aby otrzymać drinka osoba musiała okazać w barze dowód tożsamości.  Bardzo często ludzie przesyłali swoim znajomym SMS-y że mogą akurat danego dnia ubiegać się o darmowy napój. Informacja o promocji, a tym samym o sieci punktów rozprzestrzeniała się wirusowo.

Innym świetnym przykładem wykorzystania marketingu wirusowego była akcja towarzysząca emisji serialu kryminalnego “Mentalista”. Główny bohater jako współpracownik Kalifornijskiego Biura Śledczego pomaga tropić seryjnego mordercę znanego jako Red John. Przez kilka sezonów nie wiadomo kto jest Red Johnem. Jest on bardzo sprytny i wyprzedza biuro śledcze o krok. Tak jakby czytał w myślach. Z czasem lista podejrzanych się kurczy, ponieważ ginął w niewyjaśnionych okolicznościach. Na forach internetowych fani serialu spekulują kto może być Red Johnem. Analizują wskazówki które seryjny morderca podsuwa głównemu bohaterowi. Można powiedzieć, że wodzi go za nos. Bawi się tym, cały czas wyprzedza go o krok, jakby czytał w jego myślach. W miarę zbliżania się rozwiązania zagadki atmosfera staje się coraz bardziej gęstsza. Powstaje nawet strona internetowa www.whoisredjohn.com na której fani serialu dzielą się swoimi teoriami i przypuszczeniami. W ten sposób fani przyczyniają się do promocji serialu.

2 Responses to “Jak wykorzystać marketing wirusowy? – przykłady”

  1. Wax Says:

    Ciekawy przykład. Obecnie rozwój technologii mobilnej zwiększa jeszcze pole do popisu przy tworzeniu kampanii wirusowych: video, obrazki które ludzie przesyłają swoim znajomym.

  2. Anonymous Says:

    Internet jest medium które stworzyło szerokie pole do tworzenia kampanii marketingu wirusowego. Z tym, że natłok informacji spowodował, że coraz trudniej jest przebić się ze swoim komunikatem. Jeżeli już uda się przebić czas życia takiego komunikatów wirusowych jest coraz krótszy.

Leave a Reply

This entry was posted on Sunday, June 12th, 2016 at 16:28 and is filed under marketing. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.