Jak stworzyć reklamę, która sprzedaje?

David Ogilvy jeden z najbardziej znanych twórców reklamy, stworzył wiele kampanii które są pokazywane jako wzór dla twórców reklamy. Ogilvy tworzył kampanie reklamowe między innymi dla takich firm jak Saab, Rolls-Royce, Marlboro, Dove, IBM, Kodak, Nestle. Stworzył bardzo udaną i nowatorską reklamę dla własnej agencji reklamowej Ogilvy & Mather, która….. nie wyglądała jak reklama. Wyglądała ona jak artykuł prasowy. Na samej górze umieścił nagłówek „how to create advertisement that sells?”. Następnie opisał 38 zasad którymi należy się kierować przygotowując reklamę. Na samym końcu artykułu umieścił zapisaną dużą czcionką nazwę i adres własnej agencji reklamowej.

To podejście może być z powodzeniem wykorzystywane przez firmy sprzedające towary lub usługi. Właściciele tych mogą przygotować artykuł pokazujący jak wybrać usługodawcę. Dzieląc się wiedzą pokazują potencjalnym klientom, że znają się na tym co robią i jednocześnie są pomocni. Budują pozycje eksperta w swojej dziedzinie zdobywając przewagę konkurencyjną. Tą strategię można wykorzystać prawie w każdej branży począwszy od usług prawniczych a skończywszy na sprzedaży cegieł lub węgla.

Ogilvy pokazał, że reklama wcale nie musi być krótka. Często oferta dłuższa jest lepsza niż krótsza. Zobacz reklamy produktów oferowanych w ramach telezakupów. One wcale nie są krótkie. Szczególnie teraz kiedy nie płacimy za miejsce na swojej stronie internetowej nie warto skąpić informacji. Ktoś powie przecież nikt tego nie będzie tego wszystkiego czytał. Tak, ale każdy zwróci uwagę na nieco inne rzeczy. Ważne jest aby podkreślić lub pogrubić najważniejsze informacje. Jest jeszcze jedna zaleta długich reklam w Internecie. Dzięki dłuższej reklamie nasycamy stronę treścią. Mamy większą możliwość użycia słów kluczowych. Dzięki temu mamy większą szansę lepiej pozycjonować stronę w wynikach wyszukiwania. Dobra reklama wzbudza uwagę, następnie zainteresowanie, pożądanie, aby następnie wezwać do akcji – pokazać klientowi co konkretnie ma zrobić np. zadzwonić, zarejestrować się, wypełnić kupon itd.
Ogilvy stawiał w swoich reklamach na konkretne informacje. Wiele razy można spotkać na stronach internetowych różnych firm sformułowania w stylu:

„Nasza firma działa na rynku polskim już od ponad dwóch lat, a jej dynamiczny i efektywny rozwój jest najlepszym dowodem na jakość świadczonych przez nas usług” – no i co z tego. Klientów to niewiele interesuje. Ich interesuje rozwiązanie problemu, lub jakaś unikatowa przydatna cecha towaru lub usługi którą jesteś w stanie dostarczyć. Ważne jest czy Twój towar lub usługa usprawnia życie klienta.

Kiedy Ogilvy dostał zlecenie na przygotowanie reklamy Rolls-Royce‘a, zastanawiał się w jaki sposób zawrzeć w krótkiej informacji zalety tego samochodu. Zaproponował proste i jednocześnie nasycone treścią hasło:

„Przy prędkości 60 mil na godzinę, najgłośniejszy dźwięk w tym nowym Rolls-Royce wydaje zegar elektryczny.”

Poniżej inny przykład krótkiego i jednocześnie pełnego w treści przekazu reklamowego. Twórcy reklamy Dropboxa doskonale pokazali jego zalety. Zauważ, że nikt nie pisze o parametrach technicznych. Informacja daje prosty przekaz.

„Dropbox gromadzi Twoje pliki w jednym miejscu. Łatwo je znaleźć i bezpiecznie synchronizować na wszystkich swoich urządzeniach – aby można było z nich korzystać w dowolnej chwili i w dowolnym miejscu. Nie musisz już tracić czasu, szukając efektów swojej pracy”.

Warto także rozważyć przygotowanie infografik – prostych wizualizacji danych, które mogą zainteresować określoną grupę docelową. Mogą być one doskonałą reklamą. Poniżej umieściłem adresy kreatorów infografik:

canva.com
Piktochart.com
Venngage.com

Jeżeli obsługujesz klientów na rynku B2B rozważ przygotowanie raportów branżowych, które będziesz udostępniać klientom w zamian za zapisanie się na Twoją listę adresową. Dzięki temu zaczniesz budować bazę kontaktów na rynku B2B a także budować świadomość dotyczącą rozwiązań oferowanych przez Twoją firmę.

Leave a Reply

This entry was posted on Tuesday, March 20th, 2018 at 23:58 and is filed under reklama, strona firmowa. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.