Jak się wyróżnić na tle konkurencji?

Trzeba w inny sposób rozwiązać problem klienta. Podam przykład z branży gastronomicznej. Jaki problem klienta rozwiązują lokale gastronomiczne. Mówiąc generalnie pozwalają zaspokoić ludziom problem głodu.

Lokale muszą się zastanowić jakie inne często głębsze potrzeby ludzie chcą zaspokoić przy tej okazji. Mogą chcieć zakosztować przy tej okazji czegoś nowego. Mogą to zrobić przy pomocy różnej kuchni. Jedni chcą zaspokoić ten problem na miejscu, aby nie tracić czasu w domu na gotowanie, zmywanie naczyń itd. Z kolei inni chcą zamówić jedzenie do domu – nie chcą gotować, ale też nie chcą ruszać się z domu. Może to wynikać z potrzeby oszczędności czasu na gotowanie, albo jednocześnie potrzeby wygody.

Pojawia się problem – jak wyróżnić się na tle konkurencji skoro dowóz do domu  jest w przypadku wielu lokali standardem. Ostatnio spotkałem ciekawy przykład oferty jednej z pizzerii. Oferują oni do sprzedaży zestawy do samodzielnego upieczenia pizzy składające się z kawałka ciasta do pizzy, składników takich jak np. ser, warzywa, ketchup przyprawy. Dodatkowo dodają link do instrukcji video pokazującej jak z dostarczonych składników zrobić szybko gotową do podania pizzę. Tą ofertą pozwalają klientom zaspokoić potrzebę docenienia przez innych, pokazania się jako osoba która coś potrafi w kuchni przed rodziną lub znajomymi. Poniżej zamieszczam krótki film który nagrałem na ten temat:

https://www.youtube.com/watch?v=sMrZTVQamP0&feature=youtu.be

Comments are closed.

This entry was posted on Monday, April 15th, 2019 at 00:14 and is filed under firma, marketing. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. Both comments and pings are currently closed.