Jak podnieść atrakcyjność oferty względem konkurentów?
Aby tego dokonać należy zaoferować dla klientów jakąś nową użyteczność. Pozwól, że przedstawię Ci na przykładzie. Jakiś czas temu wynajmowałem studentom mieszkanie w Lublinie. Mamy tutaj dwa Uniwersytety, kilka szkół wyższych. Przeważająca najmujących stanowią studenci. Często są to studenci kierunków ekonomicznych. Mnie jako wynajmującemu oprócz tego aby najmującymi były osoby spokojne i nie sprawiające kłopotów zależy, między innymi na tym aby uzyskać odpowiednią cenę za wynajem. Ponieważ sam skończyłem ekonomię, zajmuję się pracą naukową, wiem jakie przedmioty ekonomiczne i jakie zagadnienia sprawiają najwięcej trudności studentom ekonomii, proponuję potencjalnym wynajmującym bezpłatne konsultacje z przedmiotów takich jak np. mikroekonomia czy też makroekonomia. Biorąc pod uwagę dobrą lokalizację, standard, możliwość bezpłatnej pomocy naukowej nie miałem trudności z wynajęciem za cenę powyżej średnich cen rynkowych.
Nie wiem jaki rodzaj produktów czy też usług oferujesz. Zastanów się i odpowiedz na podane do przemyślenia pytanie co oferuje, jakich innych korzyści mogą poszukiwać moi klienci oraz co mogę im zaproponować nie ponosząc wielkich nakładów pracy i finansowych aby podnieść atrakcyjność mojej oferty względem konkurentów.
Dam Ci inny przykład. Kiedy wydałem ebooka – książkę w wersji elektronicznej pt: Jak znaleźć i kupić mieszkanie?” przez jakiś czas aby dodatkowo wzmocnić atrakcyjność mojej oferty dodawałem każdemu kupującemu własną darmową publikację pt: Efektywne zarządzanie czasem. Miałem ją już wcześniej przygotowaną. Ponieważ była w wersji elektronicznej jej dystrybucja do klientów zainteresowanych płatnym ebookiem nic mnie nie kosztowała. Zyskiwałem darmowy prezent dla klientów.