Dla przedsiębiorców skarżących się na brak inicjatywy ze strony pracowników

Często pracodawcy narzekają na brak motywacji u pracowników, brak operatywności. Skarżą się, że pracownicy nie przejawiają inicjatywy. To nie jest wina pracownika. Za to wszystko odpowiada tak naprawdę właściciel biznesu. To jego zadaniem jest stworzenie i udoskonalanie systemów, aby firma działała sprawnie. Jakiś czas temu napisałem post dotyczący podstawowych informacji dla osób rozważających podjęcie działalności jako franchisingobiorca. Napisałem w nim, że twórca licencji franchisingowej powinien stworzyć procedury które biorca będzie mógł łatwo powielać stosując rady zawierane w podręczniku operacyjnym. Im lepiej będą opracowane tym lepiej będą usprawnione działania i lepsza będzie efektywność systemu.

Często wynika to ze złych założeń przy tworzeniu biznes planu. Właściciel nie stworzył odpowiedniego miejsca, warunków, nic nie daje, chce tylko brać. Robert Kiyosaki w swojej książce: „Zanim rzucisz pracę” pisze, że zadaniem przedsiębiorcy jest zaprojektowanie biznesu zanim powstanie firma i zostaną zatrudnieni pracownicy. Biznes musi być tak zaprojektowany, aby mógł się rozwijać, zatrudniać pracowników, mieć wartość dla klientów, oraz pracowników aby chcieli w nim pracować. Zadaniem przedsiębiorcy jest zaprojektowanie biznesu aby mógł on funkcjonować przy jego minimalnej ingerencji.

Richard Branson twórca marki Virgin powiedział takie zdanie: “Jeśli dbasz o swoich pracowników, oni zadbają o twoich Klientów”. Rolą właściciela biznesu jest zmotywowanie ludzi aby chcieli pracować, aby czuli się odpowiedzialni za przedsięwzięcie. Przedsiębiorca powinien być jak architekt który zaprojektował biznes następnie czuwa i ewentualnie modyfikuje swój projekt już w trakcie jego działania.

Comments are closed.

This entry was posted on Monday, June 13th, 2016 at 16:02 and is filed under biznes. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. Both comments and pings are currently closed.