Co powinieneś wiedzieć wybierając pieczątkę firmową?

Mimo, że nie ma prawnego wymogu posiadania pieczątki firmowej to jednak zdecydowana większość osób prowadzących działalność gospodarczą decyduje się na jej zamówienie. Dlaczego? Odpowiedź jest prosta: bo koszty jej wyrobienia są niewielkie, a lista zalet wynikających z korzystania długa. Co zyskujemy posiadając pieczątkę firmową i jakie kryteria wziąć pod uwagę, by wybrać tę najlepiej dopasowaną do naszych potrzeb – o tym już za chwilę.

Dlaczego warto mieć pieczątkę firmową?

Z posiadania własnej pieczątki wynikają liczne korzyści. Te najważniejsze to:

• oszczędność czasu. Jedno odbicie jest w stanie zastąpić nawet kilka linijek tekstu. Dobrej jakości pieczątka gwarantuje precyzyjne i trwałe odbicie. Dzięki temu, że informacje są czytelne znika problem związany z niewyraźnym charakterem pisma. Bez względu na to czy potrzebujemy potwierdzić fakturę, przelew bankowy czy korespondencję firmową przybicie pieczątki w stosunku do odręcznego sygnowania dokumentów podpisem jest znacznie szybsze.

• łatwiejszy kontakt. Na pieczątce bardzo często poza imieniem i nazwiskiem właściciela firmy widnieją dodatkowe informacje ułatwiające kontakt takie jak chociażby numer telefonu czy adres mailowy. Tym samym pieczątka staje się doskonałym źródłem informacji na temat firmy. Podpisując dokumenty pieczątką zyskujemy dodatkową szansę na to, że potencjalny klient kiedyś wykorzysta te dane do kontaktu z nami.

• większa renoma firmy i wiarygodność prowadzonych działań. Wśród kontrahentów, jak i klientów panuje przekonanie, że dane, które są umieszczane na pieczątce są informacjami prawdziwymi. Firma, która posiada swoją własną pieczątkę sprawia wrażenie rzetelnej i godnej zaufania.

• mniej pracy. Jeśli zamiast podpisywać każdy dokument odręcznie przybijemy na nim pieczątkę to oczywiste jest to, że znacznie ułatwi nam to pracę. Dzięki temu nasza dłoń nie zmęczy się zbyt szybko, nawet jeśli do potwierdzenia będziemy mieć cały stos dokumentów. Czasem bywa tak, że zostaniemy poproszeni o złożenie odręcznego podpisu w banku czy firmie ubezpieczeniowej (jeśli takie ustalenia przyjęto w regulaminie wewnętrznym), jednak w zdecydowanej większości przypadków sama pieczątka będzie wystarczającym sposobem potwierdzenia dokumentu.

Co zawrzeć na pieczątce?

Nie ma ściśle określonych zasad odnośnie tego jakie informacje mają się na takiej pieczątce znaleźć. Oczywiste jest jednak to, że nie mogą tam się znaleźć dane, które mogłyby kogokolwiek wprowadzić w błąd odnośnie osoby przedsiębiorcy, sposobu prowadzenia przez niego działalności czy jej miejsca. Pieczątka firmowa, wykorzystywana w przedsiębiorstwie zarządzanym przez osobę fizyczną powinna zawierać takie informacje jak imię i nazwisko właściciela, a firma posiadająca osobowość prawną nazwę i oznaczenie formy prawnej np. spółka akcyjna.
Najważniejsze, najczęściej zamieszczane na pieczątce dane dotyczą: nazwy firmy, adresu siedziby, numeru NIP, REGONU, danych kontaktowych takich jak numer telefonu, adres e-mail czy strony internetowej.

Jaką pieczątkę wybrać?

W sklepach dostępnych jest bardzo wiele różnych modeli pieczątek, które można wykorzystać w toku prowadzonej działalności. Trzeba się więc zastanowić, którą wybrać. Najbardziej uniwersalna jest tradycyjna pieczątka firmowa. Bynajmniej, jeśli w naszej działalności często sygnujemy dokumenty datami to bardzo dobrze sprawdzi się datownik. W dużych firmach, w których prowadzona jest korespondencja wewnętrzna na pewno osobom decyzyjnym przyda się pieczątka imienna.

Kiedy wiemy już jaki rodzaj pieczątki będzie dla nas najbardziej odpowiedni to warto postawić na te automaty, które popularność zdobyły już dawno temu. Zdecydowanym liderem jest tu marka TRODAT oraz COLOP, które aktywnie działają na arenie międzynarodowej wprowadzając do sprzedaży nowe, bardziej funkcjonalne modele pieczątek. Wśród polskich firm natomiast zdecydowanym liderem jest WAGRAF. Dodatkowo ważny będzie wybór tuszu, który będzie wybijany na arkuszu papieru. Wprawdzie tutaj nie mamy narzucanych norm, bynajmniej często wybierany jest kolor czerwony i zielony. Możemy również pokusić się o wybór kształtu pieczątki. Dostępne są automaty owalne, okrągłe, podłużne oraz prostokątne.

Jeśli chcemy się wyróżnić na tle konkurencji to ciekawym pomysłem jest zamówienie pieczątki z tzw. „faksymile” czy z kopią odręcznego podpisu. Pieczątka z faksymile bardzo dobrze sprawdzi się w przypadku podpisywania dużej ilości kartek okolicznościowych, broszur informacyjnych i innych dokumentów, które są wysyłane do klientów.
Inną ciekawą formą jest pieczątka z logotypem. Zamówienie takiej pieczątki to kolejny, prosty krok to zwiększenia prestiżu, podkreślenia znaczenia marki i zyskania w oczach klienta czy kontrahenta. Jest to więc bardzo dobry pomysł na nienachalną promocję wzmacniającą wizerunek firmy.

Świat pieczątek jest niezwykle bogaty i różnorodny. Dzięki wykorzystaniu nowoczesnych technologii w ich produkcji oraz doskonałej jakości materiałów, w sprzedaży pojawiają się nowe modele, które sprawiają, że korzystanie z pieczątek staje się jeszcze bardziej komfortowe i praktyczne. Poza tradycyjnymi pieczątkami coraz większą popularnością na rynku cieszą się pieczątki kieszonkowe, szczególnie wśród osób, które swoją pracę wykonują w terenie. Godnym uwagi gadżetem jest również długopis z pieczątką, którego zakup jest dobrym pomysłem na prezent dla przedsiębiorcy.

Autorem artykułu jest Pan Krzysztof Górski. Artykuł powstał we współpracy z firmą Stampler.pl oferującą najwyższej jakości tanie pieczątki firmowe, imienne, kieszonkowe, datowniki, długopisy z pieczątką i liczne akcesoria stemplarskie.

Leave a Reply

This entry was posted on Wednesday, June 22nd, 2016 at 04:24 and is filed under firma. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.