Co jest nieodzownym narzędziem e-biznesu?

Jest nim autoresponder. Jest on jednocześnie podstawowym narzędziem email marketingu, który pozwala automatycznie budować listą adresowa poprzez samodzielne zapisywanie się na listę email bez ingerencji zarządzającego listą, lub samodzielne wypisanie się z niej przez subskrybenta.
Drugą funkcją autorespondera jest zarządzanie listą poprzez: automatyczne wysyłanie incydentalnych informacji przez zarządzającego listą do osób, które się na nią zapisały lub też automatyczne wysyłanie wiadomości do subskrybentów w określonych odstępach czasu.

Duża część transakcji nie dochodzi do skutku z powodu utraty kontaktu z klientem. Wielu właścicieli witryn popełnia błąd próbując sprzedać swój produkt internautom za pierwszym razem kiedy internauci odwiedzą ich stronę. Potencjalny klient mający możliwość wyboru sprzedawcy potrzebuje przeważnie od 5-7 kontaktów ze sprzedawcą zanim zdecyduje się kupić właśnie u niego. Musisz zbudować relację z przyszłym klientem. Rozwiać jego wątpliwości. Często ludzie lubią kupować od osób które znają. Wyobraź sobie że dzwoni do Ciebie obca osoba próbująca sprzedać Ci produkt ubezpieczeniowy lub bankowy. Do mnie bardzo dużo takich osób dzwoni. Jaka jest Twoja reakcja? Prawdopodobnie starasz się jak najszybciej zakończyć rozmowę. Nie znasz tej osoby dlaczego miałbyś właśnie od niej kupować. W dodatku możesz w danej chwili nie potrzebować jej produktu. Masz ważniejsze sprawy do załatwienia w danym momencie kupno produktu może poczekać. Piszę o tym ponieważ chcę Ci pokazać jak ważne posiadanie systemu mailingowego, którego celem jest nawiązanie oraz utrzymanie kontaktu z Twoimi klientami oraz osobami które w przyszłości mogą zostać Twoimi klientami.

Dodatkowa zaleta autorespondera polega na tym, że zazwyczaj dostarcza zarządzającemu nim analiz na temat zachowań osób które zapisały się na jego listę adresową. Dzięki temu wiadomo, w jakich porach subskrybenci czytają nasze e-maile czy klikają w linki w nich zamieszczane. Dzięki temu możemy uczyć się na wcześniejszych błędach i czynić nasze przyszłe przekazy marketingowe bardziej skutecznymi. Możemy testować różne rozwiązania w postaci różnych tytułów wysyłanych wiadomości, długości przesyłanej wiadomości e-mail, sposobu rozmieszczenia linków w treści e-maila czy też czasu wysyłki e-maili.

Budując własną bazę w oparciu o autoresponder jesteśmy bardziej niezależni od innych form reklamy internetowej za którą musimy płacić. Na koniec jeszcze jedna bardzo ważna prawidłowość. Zazwyczaj łatwiej jest sprzedać klientom którzy od nas kupowali w przeszłości niż nowym zupełnie nieznanym. Oczywiście pod warunkiem, że zostali dobrze potraktowani. Czy wiesz, że koszt pozyskania nowego klienta jest zazwyczaj kilka razy większy niż koszt utrzymania dotychczasowego.

Poniżej przykład wykorzystania autorespondera.

Wybrałem system Implebot, który polecam.

Obecnie budowanie własnej listy mailingowej przy pomocy autorespodera to absolutna konieczność dla większości właścicieli biznesów. Zobacz tutaj publikację pokazującą jak każdy może w ciągu 20 minut napisać e-mail, za pomocą którego sprzeda wszystko co zechce.

One Response to “Co jest nieodzownym narzędziem e-biznesu?”

  1. Clash Says:

    Bez autorespondera ani rusz. To jest najtańszy sposób kontaktu z klientami którzy już są chociaż trochę zainteresowani oferowanym produktem.

Leave a Reply

This entry was posted on Saturday, June 18th, 2016 at 16:30 and is filed under e-mail marketing, marketing. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.