8 sposobów na udany nagłówek

Skuteczny nagłówek to reklama reklamy. Poniżej przestawiam najczęściej wykorzystywane schematy nagłówków/ tematów e-maili.

 

Nagłówek typu pilność

 

Sugerując pilność w temacie zwiększasz zainteresowanie. Niektórzy ludzie są bardziej wyczuleni na możliwość utraty okazji niż na możliwość zysku. Oczywiście nie muszę przypominać, że Twoje nagłówki muszą mieć pokrycie w rzeczywistości.  Nie można popadać w przesadę i na siłę oferować korzyści, które nie mają pokrycia w rzeczywistości.

Nagłówki typu pilność bardzo chętnie wykorzystują sprzedawcy samochodów. Bardzo często zależy im, żeby sprzedać samochody z danego rocznika.

Oszczędź 20% dzisiaj

Ostatnia szansa do zyskania 1000 zł.

 

Nagłówek sugerujący korzyść

 

Profesjonalni copywriterzy wiedzą, że należy podkreślić korzyści. Tego typu nagłówki znajdują się wszędzie.

Pierwsze miejsce w wyszukiwarkach

Skuteczne metody nauki języka angielskiego

 

Nagłówek typu “How to”

Tego rodzaju nagłówek sugeruje poprowadzenie krok po kroku w celu rozwiązania określonego problemu. Poniżej kilka przykładów nagłówków typu “How to”:

Copywriting czyli, Jak Napisać Skuteczną Ofertę i Zdobyć Tłumy Klientów?

Jak błyskawicznie i tanio zbudować dochodową listę adresową?

Jak stworzyć OFERTĘ, której nie można się oprzeć?

 

Nagłówek wskazujący liczbę korzyści.

 

Czytelnicy lubią tego rodzaju nagłówki, ponieważ w sposób skompresowany pokazują im korzyści. Zwróć uwagę, że tytuł tego wpisu jest nagłówkiem wskazującym liczbę korzyści.

Poniżej kilka przykładów nagłówków wskazujących liczbę korzyści.

21 fundamentalnych kroków do udanej komunikacji.

4 Fundamentalne Prawa E-mail Marketingu

 

Nagłówek intrygujący

Wykorzystując tego rodzaju nagłówek musisz mieć pewność, że spełnisz oczekiwania czytelnika dotyczące obietnic ujawnienia unikalnych informacji o których wspominasz w nagłówku.

 

Sekrety doradców finansowych o których nigdy Ci nie powiedzą

Co się wydarzyło w Madison County? – tytuł filmu

 

Nagłówek uwierzytelniający

Jest to tytuł zawierający referencje. Tego rodzaju nagłówki stosują najczęściej firmy zatrudniające do swoich reklam znane osoby w celu przekonania klientów, że ich produkty sprawdzone. Znane osoby korzystają z tego rodzaju produktów. Przykładem są reklamy banków, towarzystw ubezpieczeniowych. Przykładów tego typu reklam jest bardzo dużo. Jednym z nich jest reklama kredytu hipotecznego ING Banku z Markiem Konradem w roli głównej „Dojeżdżacie, dojeżdżamy..:

Reklama kredytu hipotecznego w ING Banku

Z kolei Artur Żmijewski – aktor znany z serialu Ojciec Mateusz firmuje swoim nazwiskiem “pożyczkę godną zaufania”.

 

Nagłówek ukierunkowany

 

Tego rodzaju temat jest ukierunkowany na określonych odbiorców. Np. inwestorów początkujących, sprzedawców, kobiety w określonym wieku itd.

Dla inwestorów, którzy nie chcą płacić prowizji

Czy jesteś sprzedawcą, który chciałby finalizować większą ilość transakcji?

Co każdy inwestor powinien wiedzieć przed rozpoczęciem inwestycji w akcje.

Tylko dla kobiet po pięćdziesiątce

 

Powód dlaczego

Tego rodzaju nagłówek jest odmianą nagłówka wskazującego liczbę korzyści.

6 powodów dla których mężczyźni wolą blondynki

12 powodów dlaczego powinieneś inwestować w obligacje.

PS. Tak wcale nie twierdzę, że należy aktualnie należy inwestować w obligacje z kolei kolor włosów to kwestia indywidualnego gustu. Podałem te nagłówki wyłącznie jako przykłady.

 

 

3 Responses to “8 sposobów na udany nagłówek”

  1. Piotr Says:

    Dobry nagłówek to podstawa. Sztuką jest zagęścić informację w tytule, aby oddać sens tekstu znajdującego się pod nagłówkiem i zachęcić internautów do przeczytania tekstu.

  2. Maja Says:

    Fajny artykuł. Jasno napisany. Zgadzam się dobry nagłówek to podstawa. Liczy się to by tytuł był chwytliwy i zachęcał do kontynuacji przeczytania całego tekstu.

  3. tomek Says:

    Dzięki Maja.

Leave a Reply

This entry was posted on Tuesday, May 31st, 2016 at 16:01 and is filed under copywriting, marketing. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.