8 sposobów na udany nagłówek
Skuteczny nagłówek to reklama reklamy. Poniżej przestawiam najczęściej wykorzystywane schematy nagłówków/ tematów e-maili.
Nagłówek typu pilność
Sugerując pilność w temacie zwiększasz zainteresowanie. Niektórzy ludzie są bardziej wyczuleni na możliwość utraty okazji niż na możliwość zysku. Oczywiście nie muszę przypominać, że Twoje nagłówki muszą mieć pokrycie w rzeczywistości. Nie można popadać w przesadę i na siłę oferować korzyści, które nie mają pokrycia w rzeczywistości.
Nagłówki typu pilność bardzo chętnie wykorzystują sprzedawcy samochodów. Bardzo często zależy im, żeby sprzedać samochody z danego rocznika.
Oszczędź 20% dzisiaj
Ostatnia szansa do zyskania 1000 zł.
Nagłówek sugerujący korzyść
Profesjonalni copywriterzy wiedzą, że należy podkreślić korzyści. Tego typu nagłówki znajdują się wszędzie.
Pierwsze miejsce w wyszukiwarkach
Skuteczne metody nauki języka angielskiego
Nagłówek typu “How to”
Tego rodzaju nagłówek sugeruje poprowadzenie krok po kroku w celu rozwiązania określonego problemu. Poniżej kilka przykładów nagłówków typu “How to”:
Copywriting czyli, Jak Napisać Skuteczną Ofertę i Zdobyć Tłumy Klientów?
Jak błyskawicznie i tanio zbudować dochodową listę adresową?
Jak stworzyć OFERTĘ, której nie można się oprzeć?
Nagłówek wskazujący liczbę korzyści.
Czytelnicy lubią tego rodzaju nagłówki, ponieważ w sposób skompresowany pokazują im korzyści. Zwróć uwagę, że tytuł tego wpisu jest nagłówkiem wskazującym liczbę korzyści.
Poniżej kilka przykładów nagłówków wskazujących liczbę korzyści.
21 fundamentalnych kroków do udanej komunikacji.
4 Fundamentalne Prawa E-mail Marketingu
Nagłówek intrygujący
Wykorzystując tego rodzaju nagłówek musisz mieć pewność, że spełnisz oczekiwania czytelnika dotyczące obietnic ujawnienia unikalnych informacji o których wspominasz w nagłówku.
Sekrety doradców finansowych o których nigdy Ci nie powiedzą
Co się wydarzyło w Madison County? – tytuł filmu
Nagłówek uwierzytelniający
Jest to tytuł zawierający referencje. Tego rodzaju nagłówki stosują najczęściej firmy zatrudniające do swoich reklam znane osoby w celu przekonania klientów, że ich produkty sprawdzone. Znane osoby korzystają z tego rodzaju produktów. Przykładem są reklamy banków, towarzystw ubezpieczeniowych. Przykładów tego typu reklam jest bardzo dużo. Jednym z nich jest reklama kredytu hipotecznego ING Banku z Markiem Konradem w roli głównej „Dojeżdżacie, dojeżdżamy..:
Reklama kredytu hipotecznego w ING Banku
Z kolei Artur Żmijewski – aktor znany z serialu Ojciec Mateusz firmuje swoim nazwiskiem “pożyczkę godną zaufania”.
Nagłówek ukierunkowany
Tego rodzaju temat jest ukierunkowany na określonych odbiorców. Np. inwestorów początkujących, sprzedawców, kobiety w określonym wieku itd.
Dla inwestorów, którzy nie chcą płacić prowizji
Czy jesteś sprzedawcą, który chciałby finalizować większą ilość transakcji?
Co każdy inwestor powinien wiedzieć przed rozpoczęciem inwestycji w akcje.
Tylko dla kobiet po pięćdziesiątce
Powód dlaczego
Tego rodzaju nagłówek jest odmianą nagłówka wskazującego liczbę korzyści.
6 powodów dla których mężczyźni wolą blondynki
12 powodów dlaczego powinieneś inwestować w obligacje.
PS. Tak wcale nie twierdzę, że należy aktualnie należy inwestować w obligacje z kolei kolor włosów to kwestia indywidualnego gustu. Podałem te nagłówki wyłącznie jako przykłady.
July 27th, 2013 at 07:48
Dobry nagłówek to podstawa. Sztuką jest zagęścić informację w tytule, aby oddać sens tekstu znajdującego się pod nagłówkiem i zachęcić internautów do przeczytania tekstu.
October 21st, 2015 at 14:14
Fajny artykuł. Jasno napisany. Zgadzam się dobry nagłówek to podstawa. Liczy się to by tytuł był chwytliwy i zachęcał do kontynuacji przeczytania całego tekstu.
November 30th, 2015 at 17:51
Dzięki Maja.